CPI do BNDES: Todos os pedidos de indiciamento e os supostos crimes cometidos!

Os ex-presidentes Luiz Inácio Lula da Silva e Dilma Rousseff encabeçam a lista.

Confira a lista completa de todos os pedidos de indiciamento fruto dos trabalhos desenvolvidos pela CPI do BNDES

Núcleos POLÍTICO e ECONÔMICO:

– LUIS INÁCIO LULA DA SILVA, pela prática dos crimes de formação de quadrilha ou bando e corrupção passiva; –

DILMA VANA ROUSSEF, pela prática dos crimes de formação de quadrilha bando e corrupção passiva; –

GUIDO MANTEGA, pela prática dos crimes de formação de quadrilha ou bando, corrupção passiva, gestão fraudulenta de instituição financeira e prevaricação financeira; –

ANTÔNIO PALOCCI FILHO, pela prática dos crimes de formação de quadrilha ou bando, corrupção passiva, gestão fraudulenta de instituição financeira, prevaricação financeira e lavagem de dinheiro; –

MARCELO BAHIA ODEBRECHT, pela prática dos crimes de formação de quadrilha ou bando, corrupção ativa, gestão fraudulenta de instituição financeira e prevaricação financeira; –

EMÍLIO ALVES ODEBRECHT, pela prática dos crimes de formação de quadrilha ou bando, corrupção ativa, gestão fraudulenta de instituição financeira e prevaricação financeira; –

MAURÍCIO FERRO, por sua condição de diretor jurídico do grupo Odebrecht, por corrupção ativa, gestão fraudulenta e prevaricação financeira; –

CARLOS JOSÉ FADIGAS DE SOUZA FILHO, por sua condição de presidente da Braskem à época dos fatos, pela prática dos crimes de corrupção ativa e gestão fraudulenta; –

DÉCIO FABRICIO ODDONE DA COSTA, por sua condição de vice-presidente de investimentos da Braskem, pela prática do crime de gestão fraudulenta.

NÚCLEO ESTRATÉGICO:

LUCIANO GALVÃO COUTINHO, na condição de Presidente do BNDES à época dos fatos, pela prática dos crimes de formação de quadrilha ou bando, gestão fraudulenta de instituição financeira e prevaricação financeira;

– ÁLVARO LUIZ VEREDA DE OLIVEIRA, na condição de assessor da presidência do BNDES no período de outubro de 2005 a maio de 2016, pela prática dos crimes de formação de quadrilha ou bando, corrupção passiva, gestão fraudulenta de instituição financeira e prevaricação financeira, tendo atuado por meio de contrato de consultoria com a empresa DM Desenvolvimento de Negócios Internacionais;

– LUIZ EDUARDO MELIN DE CARVALHO E SILVA, na condição de Diretor Internacional e de Comércio Exterior do BNDES de janeiro de 2003 a dezembro de 2004 e de abril de 2011 a novembro de 2014, bem como de assessor do então Ministro da Fazenda Guido Mantega, pela prática dos crimes de formação de quadrilha ou bando, corrupção passiva, gestão fraudulenta de instituição financeira e prevaricação financeira; E ainda:

LUIZ FERNANDO FURLAN, ROBERTO RODRIGUES, CELSO AMORIM, ANTÔNIO PALOCCI FILHO, GUIDO MANTEGA, MIGUEL JORGE, PAULO BERNARDO SILVA, ERENICE GUERRA, GUILHERME CASSEL, FERNANDO DAMATA PIMENTEL, DILMA ROUSSEFF, DANIEL MAIA, ANTÔNIO DE AGUIAR PATRIOTA, MIRIAM BELCHIOR, PEPE VARGAS e MENDES RIBEIRO FILHO, em razão de relevante omissão na condição de membros do Conselho de Ministros da CAMEX, que acabou contribuindo para a prática dos crimes de gestão fraudulenta de instituição financeira e prevaricação financeira;

– LYTHA BATTISTON SPÍNDOLA e MARIA DA GLORIA RODRIGUES CAMARA, ocupantes de cargos estratégicos no âmbito do COFIG e da CAMEX, citadas em delações de executivos como recebedoras de propina para beneficiar o Grupo Odebrecht, pela prática dos crimes de formação de quadrilha ou bando e corrupção passiva;

– FERNANDO VITOR DOS SANTOS SAWCZUK e RUBENS BENEVIDES NETO, em razão de relevante omissão na condição de Superintendente de Operações e de funcionário da SBCE.

JORNAL DA CIDADE

86 thoughts on “CPI do BNDES: Todos os pedidos de indiciamento e os supostos crimes cometidos!

  • 9 de Março, 2020 at 17:38
    Permalink

    I simply want to tell you that I’m very new to blogging and truly savored this page. More than likely I’m likely to bookmark your blog . You actually have awesome writings. Many thanks for sharing your web-site.

    Reply
  • 12 de Março, 2020 at 20:53
    Permalink

    After exploring a handful of the blog articles on your site, I honestly appreciate your way of writing a blog. I saved it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Take a look at my website too and let me know how you feel.

    Reply
  • 14 de Março, 2020 at 13:55
    Permalink

    Not long ago i found your website and also have been reading along. I thought I might leave my initial comment. Nice blog. I’ll keep visiting this web site very frequently. Thank you

    Reply
  • 14 de Março, 2020 at 20:37
    Permalink

    That is a good tip especially to those fresh to the blogosphere. Brief but very accurate information… Many thanks for sharing this one. A must read article.

    Reply
  • 15 de Março, 2020 at 1:38
    Permalink

    After going over a handful of the articles on your blog, I seriously appreciate your way of blogging. I saved as a favorite it to my bookmark webpage list and will be checking back in the near future. Please visit my web site too and tell me how you feel.

    Reply
  • 15 de Março, 2020 at 4:00
    Permalink

    I am often to blog writing as well as i actually value your web content. The post has really peaks my rate of interest. I am going to bookmark your site as well as maintain looking for brand-new information.

    Reply
  • 15 de Março, 2020 at 9:24
    Permalink

    I conceive this website has got very excellent composed written content content .

    Reply
  • 15 de Março, 2020 at 10:18
    Permalink

    This blog was… how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Thank you.

    Reply
  • 15 de Março, 2020 at 14:42
    Permalink

    Great post. I’m going through some of these issues as well..

    Reply
  • 15 de Março, 2020 at 22:52
    Permalink

    I blog frequently and I really appreciate your information. Your article has truly peaked my interest. I’m going to bookmark your website and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your RSS feed as well.

    Reply
  • 16 de Março, 2020 at 3:26
    Permalink

    After looking at a number of the articles on your site, I seriously like your way of blogging. I saved as a favorite it to my bookmark site list and will be checking back soon. Please visit my website as well and let me know your opinion.

    Reply
  • 16 de Março, 2020 at 6:09
    Permalink

    This is the right webpage for anybody who wants to understand this topic. You understand so much its almost tough to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You certainly put a new spin on a topic which has been discussed for many years. Excellent stuff, just wonderful.

    Reply
  • 16 de Março, 2020 at 21:18
    Permalink

    Excellent blog you’ve got here.. It’s hard to find high quality writing like yours these days. I seriously appreciate individuals like you! Take care!!

    Reply
  • 17 de Março, 2020 at 14:54
    Permalink

    Hi there! I just wish to give you a big thumbs up for your excellent information you have right here on this post. I will be coming back to your website for more soon.

    Reply
  • 17 de Março, 2020 at 18:36
    Permalink

    You should take part in a contest for one of the greatest websites online. I will highly recommend this web site!

    Reply
  • 18 de Março, 2020 at 0:41
    Permalink

    There are definitely a lot of information like that to consider. That is a fantastic indicate raise. I use the ideas over as general ideas however clearly there are concerns like the one you raise where the most essential point will be operating in sincere good faith. I don?t understand if best methods have actually arised around points like that, however I make certain that your job is clearly determined as a level playing field. Both children and girls feel the impact of simply a moment?s enjoyment, for the rest of their lives.

    Reply
  • 18 de Março, 2020 at 5:30
    Permalink

    Good site you have got here.. It’s hard to find good quality writing like yours these days. I honestly appreciate people like you! Take care!!

    Reply
  • 18 de Março, 2020 at 6:06
    Permalink

    It?s tough to locate well-informed individuals on this subject, but you seem like you understand what you?re speaking about! Many thanks

    Reply
  • 18 de Março, 2020 at 9:12
    Permalink

    I’m impressed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s equally educative and engaging, and without a doubt, you’ve hit the nail on the head. The problem is something which not enough folks are speaking intelligently about. I’m very happy that I stumbled across this in my search for something regarding this.

    Reply
  • 18 de Março, 2020 at 14:06
    Permalink

    You ought to take part in a contest for one of the best websites on the web. I will highly recommend this site!

    Reply
  • 18 de Março, 2020 at 17:06
    Permalink

    I’m more than happy to discover this web site. I wanted to thank you for your time due to this fantastic read!! I definitely really liked every little bit of it and I have you saved to fav to look at new information in your blog.

    Reply
  • 18 de Março, 2020 at 18:24
    Permalink

    Good post. I definitely appreciate this site. Keep writing!

    Reply
  • 18 de Março, 2020 at 22:06
    Permalink

    I blog quite often and I seriously appreciate your information. This great article has truly peaked my interest. I’m going to take a note of your website and keep checking for new information about once a week. I opted in for your Feed as well.

    Reply
  • 19 de Março, 2020 at 3:59
    Permalink

    This is the right site for anyone who would like to find out about this topic. You understand a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You definitely put a fresh spin on a topic which has been written about for years. Wonderful stuff, just excellent.

    Reply
  • 19 de Março, 2020 at 20:50
    Permalink

    Hello! I could have sworn I’ve been to this blog before but after going through many of the posts I realized it’s new to me. Anyhow, I’m definitely pleased I found it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly.

    Reply
  • 19 de Março, 2020 at 23:29
    Permalink

    An impressive share! I have just forwarded this onto a co-worker who has been conducting a little homework on this. And he in fact ordered me dinner due to the fact that I stumbled upon it for him… lol. So allow me to reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending time to discuss this topic here on your blog.

    Reply
  • 20 de Março, 2020 at 3:13
    Permalink

    Great blog you have here.. It’s difficult to find good quality writing like yours nowadays. I truly appreciate individuals like you! Take care!!

    Reply
  • 20 de Março, 2020 at 4:39
    Permalink

    Very good info. Lucky me I ran across your website by chance (stumbleupon). I have saved it for later!

    Reply
  • 20 de Março, 2020 at 21:30
    Permalink

    The next time I review a blog, I really hope that it does not disappoint me as much as this set. I mean, I understand it was my choice to read, however I really believed youd have something interesting to say. All I listen to is a bunch of whimpering concerning something that you can repair if you werent also hectic searching for focus.

    Reply
  • 21 de Março, 2020 at 0:37
    Permalink

    You ought to take part in a competition for one of the best blogs online. I will certainly suggest this site!

    Reply
  • 21 de Março, 2020 at 12:59
    Permalink

    Great blog you have got here.. It’s hard to find high quality writing like yours these days. I really appreciate people like you! Take care!!

    Reply
  • 22 de Março, 2020 at 0:42
    Permalink

    Hi, I do believe this is an excellent site. I stumbledupon it 😉 I will come back once again since i have bookmarked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide others.

    Reply
  • 22 de Março, 2020 at 4:47
    Permalink

    That is a really good tip especially to those fresh to the blogosphere. Short but very precise info… Thanks for sharing this one. A must read post!

    Reply
  • 22 de Março, 2020 at 14:59
    Permalink

    Can I simply say what an alleviation to discover a person who actually knows what theyre talking about online. You certainly understand exactly how to bring a concern to light and also make it important. More individuals require to read this and also understand this side of the tale. I cant believe youre not more prominent since you definitely have the gift.

    Reply
  • 22 de Março, 2020 at 16:16
    Permalink

    I’m more than happy to discover this web site. I want to to thank you for ones time due to this fantastic read!! I definitely savored every part of it and i also have you saved to fav to check out new things in your site.

    Reply
  • 23 de Março, 2020 at 0:40
    Permalink

    This is a topic that’s near to my heart… Take care! Where are your contact details though?

    Reply
  • 23 de Março, 2020 at 2:02
    Permalink

    Having read this I believed it was very enlightening. I appreciate you taking the time and energy to put this information together. I once again find myself spending a significant amount of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worth it!

    Reply
  • 23 de Março, 2020 at 2:38
    Permalink

    A fascinating discussion deserves comment. I think that you should create extra on this subject, it may not be a frowned on topic yet generally people are inadequate to speak on such subjects. To the next. Thanks

    Reply
  • 23 de Março, 2020 at 6:50
    Permalink

    You should take part in a contest for one of the finest sites online. I will recommend this web site!

    Reply
  • 23 de Março, 2020 at 13:48
    Permalink

    I was very pleased to locate this web-site. I intended to thanks for your time for this fantastic read!! I certainly taking pleasure in every little bit of it as well as I have you bookmarked to have a look at brand-new things you article.

    Reply
  • 23 de Março, 2020 at 21:00
    Permalink

    I’d like to thank you for the efforts you’ve put in writing this site. I am hoping to check out the same high-grade blog posts from you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my own site now 😉

    Reply
  • 24 de Março, 2020 at 3:53
    Permalink

    I really like looking through an article that will make men and women think. Also, thank you for permitting me to comment.

    Reply
  • 24 de Março, 2020 at 12:10
    Permalink

    Nice post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon everyday. It will always be exciting to read through content from other writers and use a little something from their websites.

    Reply
  • 24 de Março, 2020 at 18:36
    Permalink

    An impressive share! I have just forwarded this onto a friend who was doing a little homework on this. And he actually bought me lunch simply because I discovered it for him… lol. So let me reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to discuss this matter here on your website.

    Reply
  • 25 de Março, 2020 at 1:15
    Permalink

    This blog was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something that helped me. Appreciate it!

    Reply
  • 25 de Março, 2020 at 11:13
    Permalink

    Howdy! This article couldn’t be written much better! Looking at this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I’ll forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Many thanks for sharing!

    Reply
  • 25 de Março, 2020 at 15:19
    Permalink

    I truly love your site.. Very nice colors & theme. Did you build this site yourself? Please reply back as I’m looking to create my own site and would love to know where you got this from or exactly what the theme is named. Kudos!

    Reply
  • 25 de Março, 2020 at 21:48
    Permalink

    I blog often and I truly appreciate your content. Your article has truly peaked my interest. I am going to bookmark your website and keep checking for new details about once a week. I opted in for your RSS feed as well.

    Reply
  • 26 de Março, 2020 at 9:41
    Permalink

    You’re so awesome! I do not think I’ve read something like that before. So good to find someone with a few original thoughts on this topic. Seriously.. many thanks for starting this up. This website is something that’s needed on the internet, someone with a little originality.

    Reply
  • 26 de Março, 2020 at 16:43
    Permalink

    I really like looking through a post that will make men and women think. Also, thank you for permitting me to comment.

    Reply
  • 26 de Março, 2020 at 18:25
    Permalink

    Great information. Lucky me I came across your blog by chance (stumbleupon). I have saved it for later.

    Reply
  • 26 de Março, 2020 at 23:31
    Permalink

    Right here is the perfect site for anybody who hopes to understand this topic. You understand so much its almost tough to argue with you (not that I actually will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a subject which has been discussed for ages. Excellent stuff, just excellent.

    Reply
  • 27 de Março, 2020 at 2:28
    Permalink

    Aw, this was a very good post. Taking the time and actual effort to generate a superb article… but what can I say… I put things off a whole lot and don’t manage to get nearly anything done.

    Reply
  • 28 de Março, 2020 at 2:53
    Permalink

    MetroClick specializes in building completely interactive products like Photo Booth for rental or sale, Touch Screen Kiosks, Large Touch Screen Displays , Monitors, Digital Signages and experiences. With our own hardware production facility and in-house software development teams, we are able to achieve the highest level of customization and versatility for Photo Booths, Touch Screen Kiosks, Touch Screen Monitors and Digital Signage. Visit MetroClick in NYC at http://www.metroclick.com/ or , 121 Varick St, New York, NY 10013, +1 646-843-0888.

    Reply
  • 28 de Março, 2020 at 8:05
    Permalink

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this article and also the rest of the site is also very good.

    Reply
  • 28 de Março, 2020 at 9:46
    Permalink

    Your style is really unique compared to other people I have read stuff from. Thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just bookmark this blog.

    Reply
  • 28 de Março, 2020 at 10:49
    Permalink

    Sapid Agency is a Search Engine Optimization company in New York City that provides SEO Services. Their proprietary SEO strategies help struggling websites and aspiring business owners to rank their websites higher in multiple search engines like Google , Yahoo and Bing. They provide local and gmb map ranking for businesses in NYC and many other local areas. Find more at https://www.sapidagency.com/ @ 145 E 57TH NEW YORK, NY 10022, USA, +1 971 341 5608 USA

    Reply
  • 28 de Março, 2020 at 12:07
    Permalink

    I was very pleased to discover this web site. I want to to thank you for your time just for this wonderful read!! I definitely savored every part of it and I have you saved as a favorite to see new information in your web site.

    Reply
  • 28 de Março, 2020 at 19:06
    Permalink

    An interesting discussion is worth comment. I do believe that you should write more on this issue, it may not be a taboo subject but generally folks don’t speak about these subjects. To the next! All the best.

    Reply
  • 29 de Março, 2020 at 0:58
    Permalink

    When I originally left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment is added I get four emails with the same comment. There has to be an easy method you are able to remove me from that service? Kudos.

    Reply
  • 29 de Março, 2020 at 14:44
    Permalink

    There are some fascinating points in time in this short article yet I don?t know if I see every one of them center to heart. There is some validity however I will hold opinion till I check out it better. Good write-up, thanks as well as we desire much more! Added to FeedBurner as well

    Reply
  • 29 de Março, 2020 at 21:43
    Permalink

    Greetings, There’s no doubt that your site might be having internet browser compatibility problems. Whenever I look at your website in Safari, it looks fine however when opening in I.E., it has some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Aside from that, excellent blog.

    Reply
  • 30 de Março, 2020 at 14:11
    Permalink

    I was pretty pleased to discover this great site. I wanted to thank you for your time just for this wonderful read!! I definitely really liked every part of it and I have you book-marked to look at new stuff in your site.

    Reply
  • 1 de Abril, 2020 at 16:31
    Permalink

    Greetings! Very useful advice in this particular article! It’s the little changes that make the biggest changes. Thanks for sharing!

    Reply
  • 1 de Abril, 2020 at 23:44
    Permalink

    You’re so interesting! I do not suppose I’ve read a single thing like this before. So good to discover someone with a few unique thoughts on this subject matter. Really.. thank you for starting this up. This website is one thing that’s needed on the web, someone with a bit of originality.

    Reply
  • 2 de Abril, 2020 at 18:43
    Permalink

    Your style is really unique compared to other people I’ve read stuff from. Thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this web site.

    Reply
  • 4 de Abril, 2020 at 14:42
    Permalink

    Galerimizdeki her seçkin Konya escortlari benzersizdir ve her karsilasmayi özel hale getirmek için çalisiyoruz , ancak biraz daha spesifik bir sey istiyorsaniz, bir noktaya kadar mecbur kaliyoruz.

    Reply
  • 5 de Abril, 2020 at 22:57
    Permalink

    Everything is very open with a very clear clarification of the issues. It was definitely informative. Your site is very useful. Thank you for sharing!

    Reply
  • 6 de Abril, 2020 at 3:33
    Permalink

    I must thank you for the efforts you’ve put in writing this site. I am hoping to see the same high-grade blog posts by you later on as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my own, personal blog now 😉

    Reply
  • 7 de Abril, 2020 at 11:05
    Permalink

    I want to get across my affection for your kind-heartedness for men and women who should have help with this important field. Your very own commitment to passing the message across came to be definitely practical and has always permitted individuals just like me to arrive at their objectives. This warm and helpful advice indicates so much to me and even further to my colleagues. Best wishes; from each one of us.

    Reply
  • 7 de Abril, 2020 at 19:17
    Permalink

    Very great post. I simply stumbled upon your weblog and wanted to say that I’ve truly enjoyed surfing around your weblog posts. In any case I will be subscribing for your rss feed and I hope you write once more very soon!

    Reply
  • 8 de Abril, 2020 at 10:52
    Permalink

    Oh my benefits! an outstanding post dude. Thanks However I am experiencing issue with ur rss. Don?t understand why Unable to register for it. Is there any person obtaining the same rss trouble? Anyone that recognizes kindly respond. Thnkx

    Reply

Deixe uma resposta

O seu endereço de email não será publicado.

%d bloggers like this: