Cientistas descobrem partícula que pode mudar nossa compreensão do Universo

Ilustração da Via Láctea

Durante décadas, a comunidade científica reconheceu a existência de quatro forças fundamentais que controlam o Universo: eletromagnetismo, gravidade, força nuclear fraca e força nuclear forte.

Mas, agora, um estudo publicado por cientistas húngaros diz ter observado evidências de uma quinta força da natureza, o que pode revolucionar nossa compreensão de como o mundo funciona.

A análise foi realizada por cientistas do Instituto de Pesquisa Nuclear da Academia Húngara de Ciências (Atomki), que estudaram o comportamento de um átomo de hélio e como ele emite luz quando se decompõe.

Os átomos estudados estavam em um estado chamado “excitado”, quando um de seus elétrons, tendo maior energia, salta da órbita que ocupava para uma órbita externa, mais distante do núcleo.

Durante o experimento, a equipe liderada por Attila Krasznahorkay observou que as partículas do átomo foram divididas em ângulos de 115 graus, muito mais do que o esperado.

11 thoughts on “Cientistas descobrem partícula que pode mudar nossa compreensão do Universo

• 4 de Março, 2020 at 8:50
    Permalink

I like this web site very much, Its a really nice spot to read and find information. “There are two ways of spreading light to be the candle or the mirror that reflects it.” by Edith Newbold Jones Wharton.

• 13 de Março, 2020 at 20:18
    Permalink

I do trust all the concepts you have presented to your post. They’re very convincing and can definitely work. Nonetheless, the posts are very brief for novices. May just you please prolong them a little from subsequent time? Thanks for the post.

• 14 de Março, 2020 at 6:54
    Permalink

My spouse and i ended up being so glad that Chris could finish off his survey via the precious recommendations he acquired from your own web site. It’s not at all simplistic to just continually be freely giving instructions which many others could have been making money from. We really discover we have the writer to thank for that. All of the explanations you have made, the simple web site menu, the friendships you will give support to foster – it’s all extraordinary, and it’s letting our son in addition to us feel that that issue is interesting, and that’s especially pressing. Many thanks for the whole thing!

• 16 de Março, 2020 at 18:16
    Permalink

Thanks for sharing excellent informations. Your website is very cool. I am impressed by the details that you have on this site. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for more articles. You, my friend, ROCK! I found just the information I already searched all over the place and just couldn’t come across. What an ideal web-site.

• 18 de Março, 2020 at 22:05
    Permalink

obviously like your web-site but you have to check the spelling on quite a few of your posts. Several of them are rife with spelling problems and I find it very bothersome to tell the truth nevertheless I will surely come back again.

• 29 de Março, 2020 at 17:02
    Permalink

amei este site. Pra saber mais detalhes acesse o site e descubra mais. Todas as informações contidas são informações relevantes e exclusivas. Tudo que você precisa saber está está lá.

• 29 de Março, 2020 at 18:01
    Permalink

Adorei este site. Pra saber mais detalhes acesse nosso site e descubra mais. Todas as informações contidas são informações relevantes e diferentes. Tudo que você precisa saber está ta lá.

• 29 de Março, 2020 at 18:36